Főoldal Amy Regények Carrd Galéria Oldal
Mysteries of the Night
Egy csippetnyi blog egy nem átlagos lány tollából.
2015/11/27
Írta: Amy | Hozzászólások: 0 | Kategóriák: Artifex Mundi Eventide HOG Reviews

Megjelenés: 2015. november 27.
Fejlesztők: Artifex Mundi
Történet:
Mary Gilbert levelet kap a nagymamájától, hogy látogasson el hozzá, Moorlandbe, mert egy igen ritkafajta növény haldoklik. Ez nem lenne nagy szám, kivéve, hogy ezen múlik egy látványpark további jövője.

Amanda szemszöge

Artifexéknek ezt a játékát sokáig kerültem, mert változó, mikor van hangulatom hozzájuk. Az Enigmatis-szal nagyon magasra tették nálam a lécet, így azt idáig kevés játékuk tudta megütni. Jelenleg ott tartok, hogy most erre volt szükségem.

A történet szerint a Heritage Parkban a szláv mitológiai lények békésen éltek az emberek között Mary nagymamájának köszönhetően. Mary miatta lett botanikus, mára pedig már díjnyertes botanikus. Azt megtudtam az egyik lénytől, hogy az egyik növény segít nekik emberi formát ölteni, ezért is tudták sokáig titkolni valódi mivoltukat. Ámde ez a növény haldoklik, így értelemszerűen szükség van egy szakértőre. Mire Mary odaért, az egyik gonoszabb lény még emberibb formájában elraboltatta Mary nagymamáját, akit mindenki csak Babának hív, valami óriási denevérformájú lénnyel, akit Molynak hívnak. De hogy miért, mikor nem is hasonlít? Egyébként, 30 lényt meg is lehet ismerni a szláv mitológiából, így egy kis helyi folklórt is kapunk ;).

A végére egyetlen egyet elhagytam valahol, de ez nem ront a játék minőségén. Összesen három helyszínünk van, a kis falu, a fürdőház meg a kastély, és javarészt a vége felé van a legtöbb tennivalónk. Közben a kártyákról megismerhetjük a helyi lényeket, és kicsit bántott, hogy nem találkoztam mindegyikkel, mert akkor tényleg úgy éreztem volna, mintha beléptem volna a mitológiába.

Az a lényeg, hogy előbb kell megszerezni azt a virágot, mint a félkecske ember, utána pedig, mielőtt megölné Babát, szépen kővé dermed, és így a falu is megmenekült, a lények meg továbbra is békében élnek az emberek közt – legalábbis ebben a faluban.

A bónuszban ugyanebben a faluban él egy kis család, az édesanya beteg, a kislánya meg elhatározza, hogy a virág segítségével azt kívánja, hogy gyógyuljon meg. Igen, ilyen téren ez nekem is nagyon gyerekesnek tűnt elsőre. És elég hamar eljutottam a virágig, mert csak két lénynek kellett segíteni, azt meg olyan 10 perc alatt megjártam. Utána visszajutottam az egyik lény segítségével egy gombnyomásra a faluba, aztán a kislány anyja egyből jobban is érezte magát.

Szerintem

Este álltam neki, és akkor úgy voltam vele, hogy ez egy nagyon mesés, fantasys játék, de a végére rájöttem, hogy csak a szláv folklór elevenedett meg előttem. Hiába a sablonos, „meg kell menteni valakit” sztori van benne, azért változatos feladatok álltak előttem, még ha egy-két grafikával nem voltam megbékélve. Viszont a sok fantasy itt részemről túlment egy határon, talán ezért sem nyűgözött le annyira, mint vártam.

Grafika: 09/10 – Artifexék csináltak már jobbat is
Teljesítmény: 08/10 – fájt a szemem a teljes képernyős módtól
Történet: 10/10 – ezzel semmi gond nem volt; érthető minden, mégha nagyon fantasys is.


Alább tudsz üzenetet hagyni.