Főoldal Amy Regények Carrd Galéria Oldal
Mysteries of the Night
Egy csippetnyi blog egy nem átlagos lány tollából.
2014/01/10
Írta: Amy | Hozzászólások: 0 | Kategóriák: Cursed Memories HOG Reviews Vast Studios

Megjelenés: 2011. szeptember 1.
Fejlesztő: Vast Studios
Történet:
Agony Creek városában sorra tűnnek el az emberek, és nekünk kell utánanézni, mi történt valójában.

Amanda szemszöge

Most utánanéztem, ők csinálták a Curse of the Opera c. HOGot is, ami még 2009-2010 környékén jelent meg, és sosem értem a végére… de ami késik, nem múlik. Sőt, a Black Heart-ot is, amit még pár éve végigjátszottam, de akkor még fogalmam sem volt róla, hogy blogban is megemlíthetném. De inkább az alább látható játékukkal foglalkozzunk :).

Az első két-három kép után kapcsoltam, hogy én ezt a játékot elkezdtem, csak sosem fejeztem be (úgy látszik, a Vast Studios játékai ilyenek). De ha már itt voltam, úgy döntöttem, végigviszem.

Egy rejtélyes fazon bezár minket egy kabinba a robbantást követően, majd csörög a telefon. Egy női hang közli, hogy azonnal keressünk meg egy kabint, és ne bízzunk meg véletlenül se a rendőrben. Nem vagyok rasszista, de alapból olyan riadt arca volt annak a nőnek, mikor egyszer csak berúgta a kabin ajtaját. Nosza, be a fürdőbe, majd kimásztam az ablakon. Közben valami vörös tekintetű alak figyel minket. Persze, hogy nem elég, hogy sötét van, esik az eső! Ha, dehogy! Kell még nekünk ide egy fantom is.
Ahogy keresgélek, a benzinkút után ellyukadok egy házhoz, és miután körbenéztem, egy fazon vár kint. Fehér öltöny, hosszú haj, olaszos beütés = Amanda meghalt. De senkiben sem lehet megbízni, így elkönyveltem, hogy a szépfiú csak távolról szép. Ráadásul meg is ijesztett >.<. A ház után visszatértem a benzinkútra, működésbe hoztam azt a lerobbant kocsit, majd mehettem is tovább a város felé. A színháznál letértem az erdőbe, hogy megtaláljam a kabint. Persze Vöröske kollégával, aki mindig ijesztgetett. A színházban találtam meg a kulcsot a kabinba.

Bent várt egy csaj. Ő telefont ránk, bár fogalmam sem volt róla akkor, honnan tudhatta azt a számot. Vöröske betör, elviszi a nőt. Ott hagy egy fényképet, ahol kiégett a csaj arca. Nosza, vissza színház, majd város. A város főterén találkozom Olasszal, aki a könyvtárban akar beszélni velem. Közben mesél a város történetéről. Van itt aranyásás, rejtélyes robbantás a bányában, minden, mit a The Vision Bleak megénekelt. Beérve a könyvtárba Vöröske elrabolja Olaszt, és már az ő arca is ki van égve a fotón. Egyre jobb. Kint van egy őrült fekete rendőrnő, én meg itt vagyok kiszabadulva egy kabinból. De mégis mennem kell tovább.

A templom előtt fülön csíp a rendőr, de a segítségem kéri, mert nem tud bejutni a temetőbe. Ehh, nőtársam, ne csináld! Erős vagy! Tehát, templomba be, majd ki egy kapunyitóval. A főoldali temető köszön vissza, és nem voltam valahogy biztos, hogy a jobb oldali kriptába én annyira be akarok menni. Pedig van annál rosszabb rém is, hajaj. Először bementem a hullaházba kellékekért, majd utána csak a kriptába, ahol megtaláltam az első aranyásó és városalapító szobrát sírját. Közben gyűjtögettem az öt gyűrűt, ami teljesen egyforma, és itt már gyanússá vált, hogy talán Vöröskének köze van hozzá.

Elértem a bankig, majd a rendőrcsaj kártyával bejutottam. A széfet kívülről kellett hatástalanítani. A múzeum előtt kaptam a kabinos csajtól az infót, de a széfbe érve már ő is eltűnik még egyszer, így remek, már csak én és a rendőr maradtam. Kiérve a bankból a rendőrség melletti lezárt területre irányít. Alig érek oda, Vöröske őt is elrabolja, szóval most már tényleg egyedül maradtam egy kísértetvárosban. A dinamittal berobbantottam a falat, és látom a lezárt bányát. A vagonban elől nincs benzin, mert hát miért is lenne? De a hátsóban találtam, és az a fő.

Beérve egyből elmegy az áram, Vöröske pedig fenyegetően figyel az egyik sarokból… ehh, csókolom, én nem bántalak, te se engem, jó? Visszakapcsoltam a villanyt, megszereztem keresés után a lift gombját, és lementem. Lent egy nagy szikla gátolja a továbbjutást, de minden szekrényben van egy csákány, amivel lehet is továbbmenni. Éreztem, hogy közel járok az igazsághoz.

Beérve látok öt csontvázat a romok alatt, és Vöröske is megjelenik. Vöröske elkezdi a mesét, hogy volt egy Hank nevezetű fickó (aki egy az egyben Féregfarkra hajaz), aki az összes aranyat magának akarta, de talált valami egészen mást is, ami miatt rendkívül önzővé vált. Felrobbantotta bányásztársait, és ő egyedüli túlélőként kórházba került, majd tök másképpen előadta a sztorit. Végül belehalt a sérüléseibe. Az öt gyűrűt felhúztam az áldozatok ujjaira, akik végre békében nyugodhatnak, és Vöröske is bocsánatot kért, hogy belerángatott a sztoriba. Így már el van nézve.

A bónuszban nem sikerült minden tartalmat feloldanom (csak két aranyzsák kellett volna), de a bónuszjáték igazán félelmetesre sikeredett. Az a feladatom, hogy nézzek körbe abban a kórházban Hank után, ahol meghalt, hátha van valami bizonyíték. Mondom, jó, nem fogunk félni, de egy lepusztult kórházban hétszer is meggondolom, belépjek-e. Főleg, hogy nincs benne áram. A tetőre felmásztam előbb, mert ott volt a kapcsolója a kültéri áramelosztónak, és én hülye naivan elhúztam a tetőtéri ablakot… nem kellett volna.Bent egy sokkal csúnyább rém fogadott, mint egy dementor. Vörösen izzott a szeme, és az ábrázolása egy az egyben olyan volt, mintha rohadt volna. De elhúzott, amint észrevettem. Hát fúj. Onnantól kezdve erősen gondolkoztam, hogy abbahagyom a bónuszt, de inkább mégsem, mert meg akartam tudni, miért kattant be Hank.

Beérve a kórházba először leszakad a lift, majd az emeleti kisebb lift is tönkremegy. Mondom, ez már nem poén. A háttérben egy lezárt ajtó, amin ott szerepelt Hank neve, és vörös lámpája volt. Rossz előérzet ide vagy oda, ajtó nyit, és a függöny mögött ott leskelődött a szörny. Percekig gondolkoztam, hogy elhúzzam-e, de csak akkor nyertem bátorságot, mikor Shisha rám írt Skype-on. Még rondább a szörny sötétben, de eltűnt a szellőzőben. Nagy levegő, és tovább. Az ágyon csak egy orvosi báb feküdt, nem Hank. Az orvosi szobában találtam egy ládát, amiben benne volt az igazi ok: Hank aranyásás közben talált egy megbűvölt dobozt, ami egy régi civilizáció letűnt gonosz szellemét tartotta fogva, ez a hülye kinyitotta, és a szörny elragadta… ezért gyilkolt le mindenkit a bányában.

Szerintem:
Kár, hogy nem vittem végig előbb, így nem riadtam meg volna a dementortól annyira, mint most. Ötletekben nincs hiány, egyik mini-game se nehéz, és egy feladatot nem kell háromszor megcsinálni ahhoz, hogy továbbjuss. A bónusz az ijesztőbb fele az egész játéknak.

Grafika: 10/10 – nem is lehetne mást adni rá
Teljesítmény: 10/10
Történet: 30/30 – de a szörnyet nem lehetne valahogy végleg megsemmisíteni?


Alább tudsz üzenetet hagyni.