Alább olvashatod az eredeti Örökség kihívás rövidebb szabályait. Ezek csak az alapjátékra vonatkoznak, és nem vonatkoznak a későbbi kiegészítőkre. Minden bővítményt, ami a kiegészítőkre vonatkozik, azt Pinstar írta meg a The Sims 2 Örökségkihívás bővített változatában.
A kihívás
Készíts egy családot, ami megéri a 10. generációját.
A szabályok
- Készíts egy szingli Simet a CAS-ban vagy a Bodyshopban, legyen az férfi vagy nő.
- Válassz neki életcélt, és állítsd be a személyiségét.
- A család egy üres 5×5-ös telekre költözzön be. (A 6×5-ös telek egy eXtreme start, ami plusz egy pontot ér).
- Ha Simet beházasítasz vagy beköltöztetsz a családodba, csak NPC karakterek vagy járókelő városlakók lehetnek.
- A gyerekek kiköltözhetnek, ha akarod, de legalább egyet hagyj a telken, aki továbbviszi az örökséget.
-
Mikor a gyereked tinédzser lesz, és feljön az ablak, hogy válassz életcélt, pörgess meg egy dobókockát.
1: vagyon
2: tudás
3: család
4: románc
5: hírnév
6: válassz te (kicsapongás, ha fel van telepítve az Éjszakák)
Ez a módszer kihívás elé állít, és így több variációja lesz a játéknak a generációk során. - A 10. generációsnak vissza kell tudnia követni a vérvonalát egészen az alapítóig.
Korlátozások
- NEM kapcsolhatod meg az aging off kódot.
- Használhatod az életelixíres üveget, de csak módjával.
- Használhatod az életcélpontokból vásárolt holmikat.
- NEM használhatsz semmilyen csaláskódot vagy hangulatjavítót.
- NEM használhatsz semmilyen „speciális” holmit, mint például a platinamaximalizáló festményt.
- Használhatsz Maxis által kreált tárgyakat, és bármilyen 3. fél által gyártott bőrtípusokat, tapétákat, padlóburkolatokat stb.
- NEM használhatsz olyan hacket, ami elősegíti az ikerterhességet vagy az ufó elrablást.
- Nem töltheted újra a játékodat semmilyen rossz esemény bekövetkezésekor, akár egy rossz szerencsekártyát kaptál, akár váratlanul meghalt valaki. Azonban CSAK AKKOR töltheted újra a játékot, ha valami hiba merül fel, vagy bug van. Ilyenkor csak a moveObjects on csalást alkalmazhatod, de csak a meghibásodott tárgyakra.
- Ha nagyon szerencsétlenné válna a helyzet, hogy az egész telked egy bug miatt tönkrement, újrakezdheted a kihívást. Ha teheted, készíts egy biztonsági mentést a családodról, szóval, ha beütne a krach, ami miatt újra kellene kezdened az egész kihívást, simán csak újra betöltöd a telked, és kezdheted a legutolsó mentéstől a játékot. Ajánlott a generációnkénti mentés.
Értékelési rendszer
A kihívás végén, a 10. generáció után, vagy ha a családi vonal megszakadna, az alábbi pontértékelési rendszer szerint számold össze a pontjaidat.
- 1 pont minden megszületett új generáció után (max. 10).
- 1 pont minden 100. ezredik simoleon után.
- 1 pont minden platinasír után
- 1/3 pont jár minden családbarát után, akik megmaradnak a 10. generáció végéig.
- 1 pont minden „lehetetlen kívánság” teljesítése után, ami 30 ezernél is több életcélpontot ad a Simednek. A limit egy kívánság/Sim. A többi kívánság is beleszámít ezekbe, úgy mint az, hogy „Tíz gyereke legyen”.
- -1 pont, ha a terapeuta meglátogatja a Simedet.
- -2 pont minden keresztezésből.
Speciális bónuszok
- 2 pont, ha mind a 10 karrierjutalom a telkeden szerepel – de csak egyszer.
- 1 pont, ha az összes NPC szerepel az örökségedben, mint családtag.
- 1 pont, ha az összes színű szellem szerepel a telkeden.
- -2 pont, ha egy vendég hal meg a telkeden.
- 1 pont, ha születik egy ufó a családban – de csak az első generációs ufók számítanak bele, a gyerekeik és más ufók nem érvényesek, még az elrablás sem.
- 2 pont, ha az utolsó generációban ikrek születnek.
- 2 pont, ha legalább egy alkalommal volt udvarolt egymásnak két szociális nyúl a telkeden – de csak egyszer.
- 2 pont, ha a szellemek a telkeden elérték a Simeket.
- 2 pont, ha az ÖSSZES szellemfajta szerepel a telkeden.