Főoldal Amy Regények Carrd Galéria Oldal
Mysteries of the Night
Egy csippetnyi blog egy nem átlagos lány tollából.
Örökség kihívás (bővített változat)

Pár évvel ezelőtt Pinstar megcsinálta az alapjátékhoz tartozó kihívás szabályait, majd elhatározta, hogy kicsit izgalmassá teszi, ezért kibővítette nekünk, rajongóknak a kihívást. Ez a kihívás így hosszabb időt vesz igénybe, több érdekességet és lehetőséget tartalmaz, mint az alap tette (többen megjegyezték, hogy a 3. generáció környékén unták a kihívást, mikor az Örökségben szereplő családjuk dúskált a simoleonokban). Ezért a bővített változatba belefolytak a hátráltató tényezők, amik egy újabb bonyolító réteget képeznek az amúgy is bonyolult bővített változatban.

Azonban a nagyszerűsége a kihívásnak az, hogy a játékos dönti el, mennyire nehezíti meg a saját játékát.

Ha igazán vérbeli Örökségkihívás fan vagy, végigcsinálhatod az alábbi összes pontot, a 10 opcionális hátráltató tényezővel együtt. De persze csinálhatod úgy is, hogy csak azokat választod ki, amiket éppen szeretnél. Nem akarsz családi vállalkozást indítani az első generációval? Semmi probléma! Akkor fogj hozzá, ha felkészültnek érzed magad rá, és válassz hozzá legalább egy korlátozást.

A szabályok

  • Mielőtt végigfutnád a listát, böngészd át a korlátozások listáját, amit ki fogsz választani. Ha neked még új az Örökség kihívás, vagy csak a legegyszerűbbnek akarod megcsinálni, hagyd ki ezt a pontot.
  • Miután betöltött a játékod, menj a CAS-ba, és készítsd el az alapítót. Lehet fiatal felnőtt és felnőtt is. Válaszd ki a nemét, az életcélját, a személyiségét úgy, ahogy neked tetszik, és állítsd be a gyengepontjait, mire indul be, és mi taszítja. Használhatsz egyedi tartalmakat.
  • Ha kész az alapítót, készíthetsz hozzá egyetlen egy macskát VAGY kutyát (nem mind a kettőt). Készítsd el a kedvenced.
  • A játék során is vásárolhatsz állatokat, örökbe fogadhatod őket a menhelyről, vagy a kóborokat is befogadhatod. Egyre vigyázz, hogy korlátozva vannak a háztartásban élő állatok száma.
  • Ha fiatal felnőttet készítettél, egy üres kollégiumba költöztesd be.
  • Ha egy felnőttet készítettél, egy üres 5×5-ös telekre költöztesd be (hacsak a kiválasztott hátráltató másképp nem rendelkezik).
  • Mikor elkezdesz játszani az üres telekkel, teljesen le kell simítanod az egészet, mielőtt beköltöztetnéd rá az alapítót.

GRATULÁLUNK, ELKEZDTED AZ ÖRÖKSÉG KIHÍVÁST!

A játék szabályai:
Az alábbi szabályok az összes generációra érvényesek, az összes Örökségben résztvevő családra. Az egyetemistákra is vonatkoznak bizonyos szabályok.

Egyik kódot sem használhatod, kivéve az alábbiakat:

  • moveObjects on (bug okozta hibák javítására)
  • haladó építészeti kódok
  • katching (büntetés jár a használatáért)

A Maxis által létrehozott dolgokat kell használni, annak is a recolorjait, de le is lehet tölteni ruhákat, padlóburkolatokat és tapétákat.

  • Nem használhatsz semmilyen programmódosítót.
  • A kihívás kombinálható bármelyik kiegészítővel.
  • Csak járókelőkkel vagy NPC karakterekkel házasodhatsz.
  • Ha a gyereked tinédzser lesz, nem választhatsz önkényesen életcélt, szükséged lesz egy dobókockára. Választani kell a hat életcél között, legalább egyet.
    1: vagyon
    2: tudás
    3: család
    4: románc
    5: hírnév
    6: kicsapongás (ha nincs fent az Éjszakai élet, ez kihagyható)
  • Egy második életcélt is kell választani az ALAPÍTÓNAK, ha a Szabadidőt is feltelepítetted. Mindegyik tagnak kell lennie második életcélnak, akár örökösökről, akár az ő párjukról és gyerekeikről legyen szó, ugyanazok a választhatóak vannak 1-6 között, mint fentebb.
  • A kihívás a 10. generáció megszületése után ér véget.
  • A 10. generációs gyereknek vissza kell követnie a felmenőit az alapítóig.
  • Ha bármi rossz történne játék közben, kiléphetsz mentés nélkül a telekről, és a legutóbbi mentett állást töltheted be, de így pont levonást kaphatsz.

Pontozás

  • A kihívás alatt pontokat kaphatsz, vagyis Örökség pontokat. Pontokat feladatok küldetéséért kaphatsz.
  • Minden kategóriában maximum 10 pontot kaphatsz.
  • Hogy meghatározd, nagyjából hány pontod van, oszd az összes pontszámod a maximális pontszámmal. A kapott eredményedet %-ban értsd.
  • A tökéletes Örökséget 100%-ban értsd.

~ * * * ~

Kategória: Örökség

  • Fél pontot kapsz az alapítóért (ez automatikus).
  • Kapsz fél pontot minden megszületett generációért, kivéve a 10. generációst.
  • Egy teljes pontot kapsz, ha megszületett a 10. generációs.
  • Fél pontot kapsz, ha az alapítóról vagy az örököseiről portrét készítettél, és valahol látható az a házban.
  • A kihívás szíve az, hogy itt a pontokat lassan szerzed meg, csak a generációk miatt. Kaphatsz duplán pontokat, ha mindenkiről készül kép, és azok a falra is kerülnek. Még akkor kell róla a festményt készíteni, amíg életben van. A 10. generáció megszületésével véget ér a kihívás, róla nem készíthetsz portrét. Ő amúgy is teljes pontot kap, ha megszületik.

Kategória: Pénz

  • Egy pontot ér minden 100 ezredik simoleon, + 50 ezer jár hozzá, ha a nagy kiegészítőket feltelepítette (tehát az, akinek három pack fel van telepítve, 250 ezret kap). Sok útja van, hogy pénzt kereshess a játékban.
  • Ha több mint 10 pontod van, akkor a pontok a túlpontozás kategóriába kerülnek.

Kategória: A családod barátai

  • A lehető legmagasabb baráti számot próbáld elérni, a család minden tagjával egy időben. Ez adja a családod barátainak számát, és ez a szám akkor is fennmarad, ha éppen három tagból kettővel van még jóban a Sim, a harmadikkal pedig éppen nem.
  • Egy példa: ha az alapító 20 barátra tesz szert, a családi barátok száma összesen 20 lesz. Ha később meghalnak, vagy elveszítik a családi barátokat… akkor is 20 marad a számuk. A magasabb pontszám reményében legyen több mint 20 barát, hogy elérjétek a „legmagasabb számot”. A legmagasabb baráti szám 40 barátot jelent.

Kategória: „Lehetetlen kívánságok”

Egy pontot kapsz minden olyan lehetetlen kérésért, amit teljesítettél a Simednek. Mindig csak egy pont jár az ilyen kívánságért. A románc beállítottságúak maximalizhatják a pontokat, mivel a kívánságai között szerepel ez a kívánság. A „lehetetlen kívánságok” listája:

  • Család:
    Legyen 10 gyereke
    Legyen 30 unokája
  • Vagyon:
    Kapjon 100 ezer simoleont
    Legyen 10 üzlete 5-ös besorolással
  • Tudás:
    Maximalizálja minden jártasságát
    Rabolják el háromszor az idegenek
  • Hírnév:
    Legyen 30 legjobb barátja
  • Románc:
    Legyen 20 szeretője egyszerre
    Etyepetyéljen 30 Simmel
  • Kicsapongó:
    Legyen 50 első randija
    Legyen 100 álomrandija
  • BÓNUSZ: Sajtos melegszendvics:
    Egyen 200 sajtos melegszendvicset

Ha fent van a Szabadidő kiegészítő:

Pontokat nyerhetsz a második életcéllal is, ha az ott felbukkanó lehetetlen kívánságokat is teljesíted. Így két pontokat kaphatsz Simenként. 

Kategória: Platinasírok

Ez egy egyszerű kategória. Fél pontokat kapsz platina sír után, ami ott van a telkeden. Az nem számít bele, milyen életcélja volt a Simednek, csak a platina számít. Hogy platina sírt kaphass, az aspirációs mérőnek fehéren kell világítania.

Szellemek:

Fél pontot kapsz azért, ha van az alábbi szellemek közül egy is a telkeden. Ha az összes színű szellem megtalálható a telkeden, 10 pontot adj magadnak ezért a kategóriáért. Az alábbi szellemekkel találkozhatsz a játékban:

  • idős kor (fehér)
  • tűz (piros)
  • ijedtség (rózsaszín)
  • fulladás (kék)
  • áramütés (sárga)
  • tehénnövény* (világoszöld)
  • liftek* (átlátszó)
  • műhold (narancs)
  • betegség (zöld)
  • legyek (lila)
  • éhezés (átlátszó)
  • ösztönözés* (narancs)
  • napfény* (átlátszó)
  • jégeső (sötét rózsaszín)

* ha nincs fent az a kiegészítő, ami behozza ezt a halált a listára, nem szükséges teljesíteni őket. Ha tíz szellemet összegyűjtöttél, jár a 10 pont.

Kategória: Vállalkozás

  • Minden generáció egy pontot kap, ha a családi vállalkozása 10. szintű lett.
  • Az alapító vagy az örököse által nyitott vállalkozásra értendő. Lehet a telken nyitott üzlet, de akár közösségi területen is.
  • Az üzlet is pontot hoz a család, főleg akkor, ha elérte a 10. szintet.
  • Ha egynél több generáció él, mikor az üzlet 10. szintű lesz, egyedül a fiatalabbiknak érvényes. (Példa: ha mind a 10 generáció alatt megkapja a család mind a 10 pontot, az alapító is elérheti a 10 pontot, mielőtt a 2. generáció megszületne).
  • Ha a Sim úgy hal meg, hogy mindegyik medálja arany fokozatú, kap egy pontot.
  • Ha nincs feltelepítve a gépedre a Vár az üzlet, hagyd ki ezt az egész kategóriát.

Kategória: Állatok

A családod egy egészen új állatfajtát is létrehozhat. Az állatod vagy kutya, vagy macska lehet. Ha már a családkészítőben létrehoztad kedvencedet, ő a faj alapítója. Az állat vérvonala úgy működik, mint a Simeké. Legalább egy örököse legyen, a fajtája pedig öröklődjön.

Az a célod, hogy felállítsd a fajtát. A maximális pontszám eléréséhez az összes állati trükköt meg kell tanítanod neki is, az örököseinek is, és az egyik állati karrierben is a csúcsra kell érnie. Ha egy alomba egynél több születik, csak az örökségben résztvevő állat hozhat pontot.

Kategória: Évszakok

  • Családfa
    Már az első nap, mikor beköltözteted az üres telekre a családod alapítóját, kell legalább egy gyümölcsfának lennie a telkeden. A három közül bármelyik lehet, és ha letetted egy helyre, azt onnan nem mozdíthatod el, és nem is törölheted. Mikor az alapító meghal, a fa közelébe kell helyezned a sírját. Az alapító után sorrendben kell elhelyezned az elhunyt generációk tagjait. Ha a fa még életben van, nem mozdítottad el, egy pontot kapsz. Ha a 10. generáció születését is megéri a fa, addig még plusz 9 pontot kapsz.
  • Halak
    Ha az összes halfajtát kifogtad, és felraktad őket a falra, valamint megszerezted a kívánság kutat is, egy ponttal leszel gazdagabb. Ezt csak egyszer érheted el.
  • Gyümölcslevek
    Ha az összes gyümölcsléfajtát megcsináltad, egy ponttal leszel gazdagabb. Egyetlen egyszer jár a pont.

Az évszakok szabályai

  • A virágSim babák nem számítanak bele az örökségbe, csak akkor, ha az egyik Simed, aki az örökösödési sorban található, lesz virágSim.
  • Az időjárásnak egyeznie kell a szomszédságban és a telkeden.
  • A hőguta általi halál a tűz általi halálnak felel meg.
  • A villám általi halál az áramütés általi halálnak felel meg.
  • Új szellem: jégeső általi halál.
  • A virágSim a „Fekete bárány” bónuszaként is szerepel.
  • A hat új karrier jutalomtárgyai felkerültek a Karrierjutalmak közé.

10 pontot ér a kategória teljesítése.

Kategória: Utazások

  • 1 pontot ér, ha az alapító mind a 9 egységes vakációs emléket összegyűjti.
  • 2 pontot ér, ha az alapító vagy az örököse megvesz egy nyaralót. Az a generáció, amelyik megvette a telket, és persze az utána levők is, legalább egy sikeres vakáción legyenek túl. A telek a három szomszédság egyikén legyen, és kívánságod szerint alakíthatsz rajta.
  • 1 pontot ér, ha az alapítód az első, aki megveszi a telket, és el is tölt egy vakációt.
  • 2 pontot ér, ha összegyűjtöd az összes relikviát, és helyezed őket a házadban. Idetartoznak a homokból kiásott kincsek is.
  • -1 pontot ér, ha rossz vakációd van. Ez a vakációtól függ, nem számít, hány Sim ment el nyaralni.

Kategória: Szabadidő

  • Egy pontot kaphatsz, ha az alapítód legalább egy hobbiban eléri a maximális szintet, mielőtt meghal. A hobbinak NEM kötelező annak lennie, ami a Simed „igazi” hobbija, mint ahogy azt a játék beállította, bármelyik másik lehet. Az első hobbi, amit az alapító maximalizál, az lesz a „családi hobbi” a kihívás további felében.
  • Fél pontot kap mindegyik Sim a vérvonalból, ha maximalizálják a „családi hobbi” iránti elkötelezettségüket. Ezeknek a Simeknek nem kötelező örökösöknek lenniük, testvérek és élettársak is kaphatnak félpontokat ebben a kategóriában.
  • Extra egy pont jár, ha a „családi hobbi” az alapító „igazi hobbija.”
  • A Simek a többi hobbit is űzhetik a családi hobbi mellett.
  • Nincs pontlevonás azért, ha az egyik Sim, aki tagja a vérvonalnak, nem éri el a maximális érdeklődést a családi hobbiban a halála előtt, egyszerűen nem jár érte a félpont.
  • Ha az alapító nem éri el a maximális érdeklődést a választott hobbiban a halála előtt, nem jár pont ebben a kategóriában.

Kategória: Gyűjtemények

  • Egy pont, ha született ufó baba a családban.
    Nem számít, hogy a terhességből ikrek lesznek-e, jár a pont.
  • Egy pont, minden életcélú platinasírt megszereztél.
    Ha az összes kiegészítő fent van, mind a hét életcélra értsd. Ha nincs fent az Éjszakai élet, a „minden” szó alatt csak öt életcélt érts.
  • Egy pont, ha az összes karriertárgyat megszerezted.
    Ezt a pontot egyetlen egyszer szerezheted meg. Ha valamelyik kiegészítő nincs fent, amiben az új állások érkeztek, ne számold azokat.
  • Egy pont, ha 25 üvegnyi használatlan életelixír van a telkeden.
    Jelölj ki egy 5×5-ös területet a telkeden. Ha összejött a terület betelt, akkor írj fel magadnak egy pontot. Ha valamelyik üveget használtad, nem számít bele a 25-be.
  • Két pont, ha teljesítettél egy lehetetlen kívánságot.
    12 lehetetlen kívánság van. Ha legalább az egyiket teljesítetted közülük, megkapod ezt a két pontot. A lehetetlen kívánságok az életcélokkal járnak, de egy egyedülálló Sim még egyszer teljesítheti ezt a kihívási pontot.
  • Egy pont, ha összegyűjtötted az összes bogarat, pókot és lepkét.
  • Egy pont, ha az összes táblát megszerezted, az összes hobbiból.

Kategória: ​A mester

  • Fekete bárány
    A fekete bárány alatt értsd az ufót, a zombit, a vámpírt, a vérfarkast és a virágSimet. A feketebárány mindig a vérvonal tagja. Megkapod a pontot, ha a fentebb felsoroltak közül legalább az egyik életformában volt a Simed. A pont megadása után nem kötelező életben maradniuk.
  • A szociális nyulak is szerelmesek
    Készíts egy képet arról, hogy a szociális nyúl romantikus interakciókat mutat be egy másik szociális nyúlnak. Ahhoz, hogy legyen két szociális nyulad, legalább két Simednek a padlón kell lennie a szocializmusának. Három színben jelenhetnek meg: sárga, kék és rózsaszín. Csak a kék és a rózsaszín között alakulhat ki romantikus interakció. Arról nincs információ, mi befolyása a nyulak színét.
    Ha egyszer ezt a pontot megszerezted, a Sim gyerekek Románc életcélúak lehetnek anélkül, hogy ők választották volna.
  • Makulátlan rekord
    A jártasságokon a hangsúly, mindent a plafonig kell húzni. A családod összes tagjának erre kell törekednie a 10. generációig. Ha a 10. generációig lejutsz hibapont nélkül, megkapod ezt a pontot.
  • Fejezd be, amit elkezdtél
    Ha egyik hátránypontot sem hagytad félbe a kihívás során, megkapod ezt a pontot. A kihívás kezdetekor legalább az egyiket ki kell választanod.

Csodagyerek

A jó géneknek, a családi támogatásnak, és a legjobb oktatásnak köszönhetően a családban csodagyerek él, akinek az elméje felülmúlja az összes többi gyerekét, és néha a felnőttekét is. Így kapod a pontot:

  • A gyerek szülessen a családba
  • Platinaszínben kell a tipegőkorból a gyerekkorba lépnie
  • Tanulja meg mind a három jártasságot, még tipegőkorában
  • Az összes jártassága legyen maximális, mielőtt tinédzser lenne
  • Kapjon egy ötöst a suliban, mielőtt tinédzser lenne
  • Legyen meg a „Meg tanult tanulni” emléke, mielőtt tinédzser lenne
  • Legyen a magániskola tanulója, mielőtt tinédzser lenne
  • Legyen 10 pontos az „Iskola” érdeklődési köre, mielőtt tinédzser lenne

Ha az összes feltétel teljesül, az Örökös család megkapja ezt a pontot. Csak ez a gyerek lehet tudás életcélú. Az elérhetetlen kívánsága, hogy minden jártassága maximalizálódjon, így teljesül.

Ha a hátrány nem tiltja, akkor a karrierjutalmak segítségével a gyerek onnan is tanulhat.

Boldog születésnapot

  • Az örökösök születésnapjait mindig egy partival kell ünnepelni, csecsemőtől időskoráig.
  • Minden partinak falrengetőnek kell lennie.
  • Az újszülöttet kivéve minden korszaklépéskor a platina színnek kell érvényben lennie.
  • Az örökös platina színben haljon meg.

Bármelyik is teljesüljön, megkapod a pontot. Ha a „Boldog születésnapot” pontot megkaptad, a Sim gyerekek Hírnév életcélúak lehetnek anélkül, hogy ők választották volna.

Nincs sajnálat

  • Ha a családba születő Sim meghal platina színben, nem kap rossz emléket. Próbáld elérni ezt a pontot. Az egyetlen kivétel ebben a szabályban a „családtag halála” rossz emlék. Ezek a halálok platinaszínűek, és az örökség részei.

Ha egyszer megkaptad ezt a pontot, a Sim gyerekek Kicsapongó életcélúak lehetnek anélkül, hogy ők választották volna.

A mester kapitalista

  • Ha az egyik örökös platina színben hal meg úgy, hogy mind a 25 vállalkozás pontja, és a 7 arany medálja megvan, megkapja ezt a pontot.

Ha egyszer megkaptad ezt a pontot, a Sim gyerekek Vagyon életcélúak lehetnek anélkül, hogy ők választották volna.

Tudóspalánta
Hogy megkapd ezt a pontot, az alábbiakat kell teljesítened:

  • Egy tinédzser, aki részese a vérvonalnak, de nem az örökös.
  • 14 ezer simoleont kapjon ösztöndíjakból.
  • Járjon főiskolára vagy egyetemre (bármelyik érvényes a háromból).
  • Legyen a kolesz nagymenője/nagyasszonya.
  • Csatlakozzon a titkos társaságba, még a diplomázása előtt.
  • Alapítson egy görögbetűs házat, és maximalizálja a pontjait, mielőtt diplomázna.
  • 4-es átlaggal diplomázzon (bármelyik szakon).
  • Legyen egy „falrengető” diplomaosztó bulija.

Csak akkor jár a pont, ha az alábbiak mind teljesülnek. Ha egyszer megkaptad ezt a pontot, a Sim gyerekek Tudás életcélúak lehetnek anélkül, hogy ők választották volna.

A hobbiőrült (Szabadidő szükséges!)
A Sim az összes hobbiban elérte a maximumot, és megkapta értük a plakátot

Végső hajrá
Fejezd be az Örökség kihívást. Ezt a pontot megkapod, ha a 10. generáció megszületett.

A végén add össze a pontjaidat.

~ * * * ~

Kategória: A hátrányokról

Még a kihívás elején, mielőtt elkészült volna az alapítód, nézd végig a következőkben található hátrányok listáját. Amelyikről tudod, hogy bírod kezelni, válaszd ki. Lehet egy is, vagy több is, de zéró hátránnyal is indulhatsz, ha könnyű kihívást szeretnél. Légy azonban óvatos, néhány hátrányt nem követnek az olvasók (példa: a Nagyként élni és a Fizikai Fittség elnöke üti egymást). Ha tökéletes pontszámot akarsz elérni, valamelyik hátrányt ki kell választanod, ami 10 pontot ér.

Kategória: Túlpontozás esetén

Bármikor elérhetsz több mint 10 pontot valamelyik kategóriában, azok a pontok idekerülnek. A családban keletkezett pontokat szankciók követik, így ez a kategória negatívvá válhat. Az összes többi kategóriával egyetemben, itt is 10 pont a maximális. A túlcsordult pontokat akkor lehet megszerezni, ha valami baj* történik a játékban.

Ha a büntetések száma eléri a 10 pontot, további pontokat lehet szerezni, amíg visszaáll a rend a 10 pontig.

A szankciók:

  • -1 pont, ha a katching csaláskódot használod. Minden használat -1 pontot ér.
    (*Ha a túlpontozás eredményeként elvesztek dolgok, használhatod egyetlen egyszer a kódot)
  • -1 pont, ha a Sim találkozik Büdi Büdöskével.
  • -1 pont, ha egy újszülöttet, tipegőt vagy gyereket elvisz a szociális munkás.
  • -1 pont, ha a behajtónak ki kell jönnie.
  • -1 pont, ha az egyik Simet kicsapják vagy kilép a főiskoláról.
  • Minden olyan Simnél számít, akik a koleszba az örökségben résztvevő házban élnek, vagy az örökösük. Nincs levonás, ha teljesen kimaradt a főiskola.
  • -1 pont, ha egy vendég meghal az örökség telken.
    Kivéve, ha egy csecsemő vagy irányítható Sim az, a Simnek „látogatónak” kell lennie.
  • -1 pont, ha a Dívát vagy Mr. Nagymenőt a családba hozod.
    Ezek a Simek kiegyensúlyozatlanságot hoznak a családi kasszában. Ez független attól, hogy kerültek a családba (házasság, beköltözés vagy feltámasztás útján).
  • 1 pont, ha újratöltesz.
    Ha nem akarod, hogy az örökséged hirtelen megszakadjon egy véletlen halál miatt, vagy valami olyan történik, ami teljesen megbénítja a családod, minthogy újra kelljen kezdeni az egész örökségi családot. -1 pontos büntetés jár az összes korábbi mentett állás betöltésért. Ha azért töltöd újra, hogy egy hiba vagy egy bug után épüljön fel a játék, nem kapsz büntetést.
  • -1 pont, ha életcélt váltasz.
    Egy pontot vesztesz, ha használod Re-nu-yu modját, hogy válts életcélt, ellentétben az érzékenypontokra ez nincs kihatással.
    Főiskolán a 2. év végén változtathatsz életcélt és érzékenypontokat büntetés nélkül.
    Az egyetlen kivétel ez a pont alól az, ha az eredeti életcélból vált a Sim sajtos melegszendvics életcélra. Nincs büntetés érte.
  • -1 pont, ha elviszik a háztól az egyik állatodat a rendőrök elhanyagoltság miatt.
    Ha az örökbeadás mellett döntesz, hogy az állatvédők fogadják be, nincs büntetés.
  • -1 pont, ha az állatod elszökik.
    Ha vissza tudod szerezni az állatod a családba, a büntetésed csak félpont.