Ki ne ismerné az Alíz Csodaországban c. mesét? Szerintem sokan, és vagy szeretik, vagy éppen utálják. Jómagam éppenséggel a kedvelők táborába tartozik, így egy nagyon rövid hátteret adnék a hölgyeménynek.
Még mikor felfedeztem a játékot, volt egy oldalam, amit időhiány miatt nem folytattam, és ott tudtam meg, hogy Alice Liddell egy valóban létező személy volt Angliában, és ő ihlette tulajdonképpen Lewis Carrollt, hogy írja meg az Alice kalandjai Csodaországban c. könyvét, mikor az akkoriban gyermekkorban levő Alice megkérte Lewist, hogy meséljen neki az oxfordi hajóútjáról.
A történetnek van Disney változata is, de engem az a két rész érdekel, ami az amúgy is elborult sztorit még elborultabbá varázsolta. Amúgy egy teljesen hétköznapi életet élek, csak lekötnek az ilyenek :DD.
A legelső Alice-játék még 2000. december 6-án jelent meg, egy pszichologikai horror játék, amit konkrétan túl kell élned. A régi grafika szerelmesei imádni fogják, jómagam kínok közt szenvedtem vele végig anno, mert a 2. rész a szívem csücske úgy igazából.
Az első rész története röviden: a két ismert történet után az akkor 7 esztendős Alice családjának otthonában tűz üt ki, és csak ő éli túl. Poszt-traumás stresszt szenved el, elveszti a valóságérzékelését, és a Rutledge Elmegyógyintézetbe kerül, hogy kezeljék. Az orvosa 10 év után se tudta őt kigyógyítani, és csak lassan jelentkeztek rajta a gyógyulás jelei. 1874 augusztusában Alice visszakerül Csodaországba, saját magának őrült és halálosabb verziójában. A gonosz Szívkirálynő teljesen rémuralma alatt tartja az országot, és beleértve Alice józanságát is. Különböző feladatok és pályák várnak ránk, Alice-nek meg kell ölnie a Szívkirálynőt, megmentve a korrupciótól az országot és saját magát is. A pályákat nem írnám most le, de nagyon érdekes végig játszani.
Van egy nagyon rémséges szörny is, azt mindig is utáltam kiirtani, és lassan haladunk a királynőig. Közben sok segítőt elveszít maga mellől, de a végső csata után Csodaország ismét egy békés hellyé vált, és Alice állapota is olyan rohamosan gyógyult, hogy 1874 novemberében elhagyhatta az intézetet. Egy ápolónő segít rajta, munkát és szállást ad neki egy gyermekotthonban, és ezek a Madness Returns előzményei.
A második, és számomra az évtized játéka 2011. június 14-én jelent meg. Platformos, fantasy horror akció-kaland játék, gyönyörű grafikával, fülbemászó zenével, és olyan történettel, hogy az ember néha azon gondolkodik, hogy a saját józanságáért is megvív.
A második rész sztoriját lehet hosszabban írom le, nézzétek el nekem XD.
Miután Alice kijött az intézetből, eltelik egy év. 1875 végén Dr. Bumbyhoz jár, mivel a múltja még mindig kíséri. Az eddigi tünetei mellé még skizofrénia és hallucinációk is társulnak. Csodaország elpusztult, korrupt, és számára halott. Alice emiatt is nagyon magányos, de szimpla életet él a gyermekotthonban. Az egyik ilyen beszélgetésük után Alice London utcáin jár, mikor hallucinációi támadnak, kétszer is, és mire feleszmélünk az eseményekből, Alice Csodaországba kerül, ahol kedves macskabarátunk köszönti őt. Minden gyönyörű, békés, és az embernek kedve támad piknikezni egyet. Node, hamarosan a környék elkezd szétszakadni, és Alice-nek megint kézbe kell vennie fegyvereit, és ismét megmentenie az országot.
Az országot egy vonat teszi tönkre, ami maga mögött hozza a pusztulást. Spoiler, a főgonosz ott lapul a végében. Viszont több karaktert kell megkérdezni, hogy mi is infót kapjunk belőle. Sok olyan pálya van, ami igazából túl hosszú, és egyeseknek unalmas lehet, meg néha a játék túllépi a morbidság azon küszöbét is, ami fölött sokan nem tudnak szemet hunyni. Az egyik ilyen lény a tenger mélyén Alice-t okolja a vonat jelenlétéért, és valamilyen szinten belegondolva, igaza van, de ezt majd később kifejtem.
Alice többször ugrál a valóság és a képzelet között, és a valóság sokszor tényleg kegyetlen gonosz, és ez fertőzi tulajdonképpen az ő csodavilágát. A hernyóval is találkozunk, egy ázsiai ihletésű területen, ami azonban nem valami kellemes nekem, mikor ilyen embernagyságú darazsak meg támadnak az emberre. És az ember ne hallgasson mellette Feuer Frei-t… egyébként ő is mondta, hogy nem a cicájuk okozta a tüzet, hanem valaki más. Szegény… Alice nem egyszer kétségbeesik, hogy nem tudja magát se megmenteni, de ez hülyeség, mert ha megmenti Csodaországot, akkor magát is. A Szívkirálynőhöz irányítja, mielőtt pillangóként tovaszállna.
Alice ezután egy cellában ébred, ahova azért került, mert hisztérikus állapotban találtak rá az utcán. Ezután kerül a játék legeslegnyugodtabb, legszebb, és legidegőrlőbb részére főhősnőnk, Cartridge-be. Itt konkrétan lebegő kártyavárban kell eljutunk A-ból B-be, és ha leesel, autohalál. A zene nyugtató, nincsenek változatos kisebb ellenségek, akiket meg kell ölni. Simán csak egy kis nyugi, de ez ne tévesszen meg senkit, ez egy baromi nagy vihar előtti csend.
A Szívkirálynő birodalmában van egy hatalmas őr egyébként, azt kell legyőzni, de ez elsőre sose sikerül. Nekem sose ment, másnak se. Ha valaki bátor, hogy egy majd’ egynapos játékmenetnek nekiül, jelezze felém, hogy ment-e a Kivégzőt elsőre likvidálnia, vagy sem. Egyébként, ha Alice nagyobbra nő, mint ő, el tudja taposni, de az csak fedetlen helyen lehetséges.
A Szívkirálynő itt Alice nővére, akit ugyan holtan találtak a tűzesetkor, de mégse a tűz végzett vele, hanem arzén. De ő se tudja, ki tette ezt vele. A királynő Alice-t hibáztatja a vonat miatt, és fogalma sincs, hogy mi zajlik körülötte.
Sajnos visszatérünk a Rutledge-be, ahol Alice kopaszon, kényszerzubbonyban kell, hogy haladjon. Ez csak egy hallucináció, amit az emlékeivel kevert össze, mikor még ott élt. Látja az ikreket, az orvosait, a nővért, még Bumbyt is, a két dadáját, a család jogászát, akik arról tanakodnak, hogy Alice-nek el kell felejtenie a múltját, különben örökre ott ragad. Itt már azért lehet gyanakodni, hogy oké, hogy szar volt neki az élet, meg minden, de mi a jó istenért felejtse el? Nem lehet akkora tragédiát elfelejteni!!!
Alice a Hyde Parkba kerül, ahol egy halálos sérülést elszenvedő gyerek követeli tőle, hogy segítsen rajta. Alice azonban úgy véli, hogy szerinte egyetlen gyerek sincs veszélyben, mivel a Szívkirálynőt legyőzte. Ezzel szimbolizálhatja azt is, hogyan bukott el, hogy miket nem vett észre, mik történtek az intézet falain belül. Egy új gonosz erő ébredezik, és rosszabb, mint a Szívkirálynő. Alice-t a gyermek halála visszadobja az égő házának emlékeibe, és megérkezünk a második kedvenc helyemhez, a Babaházba.
Mindenhol játékkockák, babaházak, tipikus lányos gyerekjátékot, ámde valamiért a helyszín mégis korrupt. Babák testrészei hiányoznak, és lassan eljutunk a final bosshoz, a Dollmakerhez. Ne tévesszen meg senkit a külső, Bumbynak jelentős vaj van a füle mögött, nem véletlen hasonlít rá a boss. Ő okozta a tüzet, miatta halt meg Alice családja, és még sok más gonoszság, ami simán beleférne a Penny Dreadfulba.
Mielőtt a final battle jönne, Alice a valóságban is szembesíti Bumbyt a felfedezésével. Bumby valóban bántalmazta a gyerekeket, és nem véletlen akarta minddel elhitetni, hogy az elfelejtés az egyetlen mód… közben megküzdünk a Dollmakerrel, és amint legyőztük, Alice a valóságban követeli, hogy adja fel magát, de Bumby nem fogja. Szerinte egy őrültnek senki se fog hinni, és alapból eltűntette már a bizonyítékokat a bűntetteiről. Alice erre simán a sínekre löki, és véletlen pont jön egy szerelvény. Kifelé menet London és Csodaország Londerlandé olvad össze, és itt van egy gyönyörű függővég.
Vélemény McGee játékáról, meg úgy mindenről
Többen kérdezték American McGee-től, mit jelent ez a vég, de ő csak azt jelentette ki, hogy Alice egy jobb helyen van, nem az elmegyógyban, nincsenek fájdalmai, nem szenved, nem kínozzák. Azt is jelentheti, hogy elfogadta és kontrollálni tudja a mentális, pszichologikai világát és a valódi, fizikailag értendő világot. Ugyanakkor, McGee elárulta azt is, hogy Alice nem mehet haza, nem élheti úgy már az életét, mint eddig. Rájött az igazságra, és felülkerekedett ugyan a démonain, de az a haza, amit elvesztett, nem létezik többé.
És hogy miért is jobb ez a fajta Alice, mint a Disney-é? Nem azért, mert valami elborult elme lennék, és hasonlót akarnék elkövetni, egyszerűen érdekel, hogy mikre képes az emberi elme. Belegondolván, mégha csak írásban is, akkor is egy saját világban vagy, amiben tényleg bármi megtörténhet. Az emberi elmét nem véletlen nem fejtették meg még teljesen. Bármikor befolyásolhatja a rossz, bármikor korruptálódhat, és egyes egyedül egy valaki tudja ezt helyrehozni: te magad.
Ilyen téren csodálkoztok, hogy a játék nekem ennyire dobogón végzett?
Imádnám, hogyha valóban elkészülne az Otherlands, és nem csak valami kis film lenne belőle. Bár nem tudom, hogy pl. Van Gogh-nál milyen lényeket kéne megölni, de biztos kitalálnék valamit :D.