Főoldal Amy Regények Carrd Galéria Oldal
Mysteries of the Night
Egy csippetnyi blog egy nem átlagos lány tollából.
2013/04/26
Írta: Amy | Hozzászólások: 0 | Kategóriák: Ghost Ship Studios HOG Reviews Nightmare Adventures

Megjelenés: 2010. szeptember 1.
Fejlesztő: Ghost Ship Studios
Történet:
Kiera Vale a felmenőiről szeretne még többet megtudni, és a kutatást egy elmegyógyintézetben kell kezdenie.

Amanda szemszöge

Komolyan mondom… ha nem fényes nappal játszottam volna végig, elég erősen rémálmaim lennének. Mondjuk, annyira nem ijesztő, mert mégiscsak egy fiktív történet, de azért… előbb játszottam a második részével, így meg kellett keresnem az első részét, hogy értsem a történetet.

A történet elég szokatlan: bemegy egy fiatal lány, nevén Kiera L. Vale, valami hiperszuper elkülönített létesítménybe, ami az A.R.C.A.N.E. néven működik. Ez a csapat mindenféle természetfeletti dolgokat vizsgál. De ez csak a vége felé derül ki, mielőtt az elmegyógyintézetbe lépnénk.

Előtte meghívást kapunk egy öreg fickótól, aki már az elején gyanúsnak tűnt nekem. Nosza, először a kis viskóban néztem körbe. A Scream Time! mániája az öregnek számomra vicces, főleg, hogy azt a babát (Mr. Creeps) elásta… mondom, ez se normális. A kedvenc poénom az, hogy egy játékban kell játszani hidden objectet. Nem volt nehéz, 10-12 tárgyat kellett megtalálni, aztán bekukkanthattam a gépbe. A két dokumentum elolvasása után majdnem szívbajt kaptam, mikor hallottam a suttogást: „he returns…”. Először szólalt meg a boszi, és le kéne már szoknom róla, hogy fülhallgatóval játszom.

A kis ház után következett a temető, amit más játékosokkal ellentétben hamar megoldottam. Tény, néha kellett a hint. A feladványokat szeretem megoldani, és olyan egyértelmű utalások vannak, hogy egy alapangolos is végigtudja vinni. Kellemes borzongás futott végig rajtam, mikor beléptem a templomba. Nem volt szimpatikus az oltár, nem beszélve a rajzokról, amiket találtam a falba vésve, meg a padra. Gyerekeket ábrázolt, csúnya arcokkal. Mondjuk volt annál csúnyább is.

A temető után megérkeztem egy komoly rendszerhez, ugyanis tenyérlenyomattal lehet bejutni, a miénk meg nem jó… ráadásul az az ügynök már halott. Szóval, feszítővassal le a deszkákat, kiraktam a puzzle-t, beléptem. Balra terjengett a gyilkos zöld gáz, így oda nem mehettem be. Jobbra volt a vezérlő, és már gyanús volt az üveg, ami be volt repedezve. Egyik felirat szerint semmilyen boszorkány nem létezik, egy másik szerint igen. No de, nincs áram, így nem lehet továbbhaladni. A csődarabokat összeraktam, megnyitottam a gázt, és mehettem tovább tevékenykedni. A boszorkány továbbra is rémisztget a suttogásával, főleg, mikor megtaláltam a zselatint.

Az elmegyógyintézethez érve előre féltem, mit fogok találni a falak közt. Előtte megnéztem a lámpákat, csakhogy a jeleket lássam. A szökőkútnál is megcsináltam a feladványt, irány az ajtó. Még szerencse, hogy van fényképezőgépe a csajnak, csomó kulcsfontosságú nyomot rögzített. Bent is megcsináltam mindent, utána megnyomtam a csengőt, s felpörögtek az események.

Meghívónk ugyanis egy szekta tagja, akik meg akarják idézni a boszorkányt, Kieráról meg kiderül, hogy ő is Wystwick, csak már éppen a 13. generációja. A felmenői alapították a Blackwater elmegyógyintézetet, amit az egyik tagja a családnak fel akart gyújtani, csak mert a boszorkány beszélt hozzá. Nosza, az ügy nem hagyja Kierát nyugodni, elhatározza, majd ő kiszabadítja a boszit. Nagy hiba, mondom én. Kijutva a cellánkból sok képet kell megnézni, amiket majd a kriptába jutáshoz kell használni. A kék gyertya előlem elbújt, csak a feladáshoz közel esett le, hogy a fiókban van… nosza, akkor feladvány megoldás fényképezőgéppel, irány lefelé.

A kripta bejárata előtt a padlóban elhelyezett feladványt elég hamar meg lehet csinálni, mire a skip betöltött, én már megkaptam a ként. Viszont bejutni már nehezebb volt, hiába néztem meg a két táblát; a számok kifogtak rajtam. De még itt sincs vége a sztorinak, két bájitalt kell csinálni, mindkettőt másba kell csomagolni, és más összetevők kellenek (Perselus meg pálcát fog a nyakamhoz, ha elrontom…). Nem gondoltam volna, hogy a két lötty és a gyúlékony anyag együtt kinyit egy lejárót.

Lent újra találkoztunk az öreggel, aki mindvégig követett minket, mert csak így juthat el a boszorkányhoz, és a tudását akarja. Persze minket tájékoztat a nő, hogy ne higgyünk neki. Eddig sem bíztam benne, igazság szerint… puszta kézzel nem lehet kinyitni az ajtót, de van két feladvány két oldalt. Bent biztos alig várja a némber, hogy ki legyen szabadítva… a koporsón is várt kettő, aztán movie-time!

A boszorkány kiszabadul, de megöli az őrült fickót, minket meg kiüt. És szabad! De itt lép be az A.R.C.A.N.E., ami a boszorkányhoz hasonlóan több lényt is befogott már. Volt egy, ami Mr. Creepsre is hasonlított…

Szerintem:
Este nem ajánlatos játszani. Néha kell a hint, a skip, néha nem. A feladatok nem nehezek, de kell hozzá logika. 16-os karikát azért ráraknék, ha be kéne sorolnom korosztályilag.

Grafika: 10/10 – nem kellett fényerőt ráadni
Teljesítmény: 10/10 – néha lassult be, főleg helyszínváltáskor
Történet: 10/10 – hihető, hogy az A.R.C.A.N.E. és Kiera meg akarják állítani a banyát, reméljük, sikerül is.


Alább tudsz üzenetet hagyni.