Főoldal Amy Regények Carrd Galéria Oldal
Mysteries of the Night
Egy csippetnyi blog egy nem átlagos lány tollából.
2013/04/26
Írta: Amy | Hozzászólások: 0 | Kategóriák: Ghost Ship Studios HOG Reviews Nightmare Adventures

Megjelenés: 2013. január 27.
Fejlesztő: Ghost Ship Studios
Történet:
Minden ott folytatódik, ahol az elődje abbamaradt, csak kéthetes csúszással kezdünk.

Amanda szemszöge

Az első rész után érkezik a második rendszerint, és ő volt előbb a végigjátszási listámon. De, hogy értsem a sztorit, az elsőt is meg kellett csinálnom. De hála Merlinnek, a második már jobb és hosszabb, mint az első.

A bevezetőből kiderül, hogy Dr. Thorn lánya az ügynökségen gyógyul, a boszorkány pedig még mindig mély altatásban (elvileg!), Kiera az egyetlen élő Wystwick, és örökölt egy elmegyógyintézetet, kiszabadított egy boszorkányt a pincéből… és a csaj csak a vér szerinti szüleit keresi!

Kiera álmodik, és körbenézhetünk az otthonában. Rögtön a mellette levő éjjeliszekrényen van a naplója, ami három oldalban összegzi az első részt nagy vonalakban. Három helyszín közül a nappaliban van a legtöbb dolgunk. A tévén keresztül kell bejutni a boszi rejtekhelyére, ami nem egyszerű, mert telefonon rendelni kell valami kütyüt, és pár dolgot össze kell szedni hozzá. Belépve a boszorkány teljesen úgy néz ki, mint egy elmebeteg öregasszony, csak még nem szállta meg semmilyen démon. Könyveket pakoltam, a hatkarú szoborral sokat szívtam, mire kész lett. Utána ugrunk egy fejezetet, és kibújik a banya igazi énje. Mindvégig tudta, hogy ott járunk, és folyamatosan csúnyult el az arca. Visszatérve a banyától a konyhába kell sietni, mert csöng a telefon. Innen indulunk az A.R.C.A.N.E. laborjába.

Már nem egyszerű bejutni a bázisra, mert fel kell gyújtani a bokrot a gyúlékony anyaggal, teljesen random sorrendben kell kapu nyitókat kitalálni és hasonlók. Egyik kód után aztán beléphetünk a liftbe, és ott is van az egyik ügynök, akivel beszállhatunk a liftbe. Alig haladunk lefelé, a lift elromlik. Tűzoltóval kifeszítettem az ajtót, kijutottam. Az ilyen jelentősen zárt helyektől mindig a hideg futkos a hátamon, mert ki tudja, melyik sarokban mi vár rám. Most egyelőre csak egy meteorit, egy vámpír vére vár rám (és az a vámpír hova lett, hm?). Beljebb haladva megtaláltam Thorn lányát, de vele még nem kell foglalkozni. Csak dörömböl, hogy a kék malacát akarja, és hogy tudja, hogy hallom. Agresszív egy csaj. Na de. A meteorittal betörtem az üveget, az ottani vezérlőben megtudtam, hogy kell megjavítani a liftet, és mehettem tovább. Megjavítás után tovább haladtunk lefelé.

A tudós beinvitált egy terembe, ahol volt egy koporsó. Ami jelet látott Kiera az álmában, azt ki kell rakni, de elég szívatós a feladat, úgyhogy erős idegzetűeknek ajánlom. Felnyílik egy tükör, juhé, irány egy ismeretlen dimenzió! Rövid barangolás után a boszorkány igazi lakhelyére kerültem, és az erkélyen kitekintve valami földszerű bolygón ébredtünk. Elsőre van három hold a rózsaszín égbolton, magas házak több erkéllyel, és egy seszínű folyóval alattunk. Ki tudja, hol lehet? Én a Neptunuszra gondolnék, csak mert a cseles készítők kirakták háttérbe a Szaturnuszt, de amilyen elképzelhetetlenül nagy világban élünk, biztos van egy másik bolygó, amin vannak élőlények, és ez a banya is ilyen. Ne sajnáljuk még Kierát, itt még sok mindent el kell intézni. A feladatok egytől egyig az ő nyelvén vannak írva, de ez az okos lány mindent megcsinál (vagy én helyette). A jobboldali kriptában vannak az ijesztőbb szobrok, ráadásul ki tudja, mikor jön elő a banya. A központi sem olyan ijesztő, azzal a három szoborral meg aztán pláne nem, de egy éjszaka sem akarnék vele találkozni. És végül is, az a célunk, hogy ahhoz a három kőszörnyhöz letegyük a hozzáillő szemeket, fegyvereket és a csak rájuk jellemző tárgyakat. Ugyanis, a banya itt elrejtett valami dobozt. Amint kezünkbe akad a doboz, viszlát banya-bolygó, helló Föld!

Valami katasztrófa történt az épületben, ugyanis Kierát bezárják egy terembe, annak a fickónak a csontvázával, akit a banya megölt az első részben. A számítógépen még nem tudunk mit kezdeni, és csak a szellőzőajtón tudunk kimenni valahogy. Kell egy véső és egy kalapács, aztán kint is vagyunk. Szívbaj ér minket kilépés után, ugyanis ott a kiszabadított banya, és úgy les ránk, mint gepárd az áldozatára. Mivel semmit sem tudunk tenni, szót kell váltanunk vele. Meg akar ölni mindenkit, nekünk meg meg kell ezt akadályoznunk, hú, de jó! Nem lennék Kiera helyében, de ketten vagyunk, csak kisütünk valamit. Több helyen járva a bázison több fele ott vannak azok a kátrányos kék gömbök a sarokban, amiket biztosan mi hoztunk át, vagy a banya hagyta itt (micsoda rendetlen egy boszorkány!). A laborba bejutni nem egyszerű, de a skip ilyenkor jó barátunk. Lépten-nyomon hullákba botlunk, akik egykor itt dolgoztak, de ők egy nagyon kicsit még így halál után is segítenek nekünk. Például, az egyik nagy Ravens rajongó volt, és az volt a jelszava a széfhez, vagy az egyik fegyveresnek volt egy cuki cicája, stb. Itt is van egy HOG a HOG-ban, bár bővebb, mint az első részben. Diktafonnal felvettem a hangot, vért vettem a szőke nőtől, aztán mehettem is DNS-st elemezni. Utána beültem a székbe, és kezdődhet a következő fejezet. Egy régi faház előtt vagyunk, de én elsőnek bementem. Ott találtam Gomezt, aki úgy fest, mint egy kislány jelmezben. Itt tudtam meg, hogy a tudós lánya valójában már elmúlt harminc is, csak nem öregszik (ez a bőrén látszik is, hogy valami gáz van vele), és hogy ők ketten milyen jó barátnők voltak kicsiként. Persze ezt csak akkor mondta el, miután főztem neki egy teát. De sajnos ez sem menti meg őt, ugyanis jön egy vörös szemű démon, és egy érintésével megöli Gomezt. Nincs időnk siránkozni, ki kell jutnunk innen, így visszamegyünk a laborba. Gomez macskájának neve kinyitja a széfet, és a hátsó laborban kinyitja az ajtót, és így mehetünk felfelé.

Végre haladás, már közelebb járunk a végéhez. Micsoda út! Nosza, az első szobában történt Kiera kihallgatása, a másikból még nyílik két ajtó, de az egyikben egy rémség vár. Első gondolatom: „én ide nem akarok bemenni!” Persze muszáj bemenni, de először ártalmatlanítani kell azt a gazfickót, vagy ő tép ketté engem. Szerencsére, előbb Abbyhez kell bemenni, aki elég agresszívan fogad minket… az, hogy a falba van ágyazva egy biztonsági őr, az fel sem tűnik elsőre. A kiscsajnak kell csoki, egy társasjáték, de a végén megölel minket, és eltűnik. De ad sok hasznos továbbjutási célt. Megszerezvén a vámpír vérét be tudunk jutni ahhoz a rémséghez egy szinttel lentebb. Nagy levegő, és előre. Valamilyen savat öntöttem rá, meghalt, itt lehet a Lordi Euróvíziós dalát végighallgatni.

Bejutva a lezárt szobába meglepetésként fogad, hogy a tudós van a megfigyelő tubusban, és a banya valamit nagyon olvas a falnál. Nem vett észre, juhé! De meg kéne cserélni az állást… a megoldás persze, hogy a tudós irodájában van! A kis cseles sok titkot őriz, például 16 ponton van kamerája, de az egy ekkora bázisnál el is várható, főleg ha ilyen banyákat őriznek, akik egy érintéssel kivégzik az embert. Sok feladvány és kód megfejtése után ki kell menni a szigetre, hogy megmenthessem a kislány apját, és hogy egyáltalán őt is megtaláljam. A liftben váratlanul jelent meg a banya, félre is nyeltem, mikor akkor ittam. Kierát nem öli meg, de a dokit igen… nosza, sietni kell a szigetre. Kapu kinyit, sietünk a tavon át, be a házba  Az ajtón keresztül nem lehet bemenni, de az ablakon sem, pedig már a banya aktívan dolgozik a vörös fényben. A hátsó kertben megtaláljuk Abbyt, aki nyugodtan hintázik, és elmondja, hogy itt sosem bántotta senki. De kis édes lett hirtelen, még bocsánatot is kért, hogy hazudott nekünk. Tényleg nem tűnik 8-10 évesnek. De ugye meg kell menteni apucit. Zongoráztam, lementem a pincébe, észrevettem egy állványt, amivel frankón el lehet kapni a boszit. A táblán kint van egy idézet, amit elolvasva lehívhatjuk a banyát. Le is jön, és majdnem kiröhög minket, hogy képzeljük, hogy lehívtuk… akkor is megállítom! >.< És persze sikerült is, mikor csináltam egy voodoo babát, amit felgyújtotta, miután az állványba szereztem új lencsét, és megidéztem a banyát is. Eltűnt!!!
Nosza, nézzük meg, él-e a doki. Fent ül az ágyon, a dobozt nézi, amit még Kiera hozott át a földszerű bolygóról. Kinyitva egy térképet találtam egy kulccsal, és Kiera észrevette magán, hogy kezd hasonlítani a banyára… sötétség, és vége a játéknak!

Szerintem:
Hiányolom a bónuszt. De komolyan! Itt végre nem suttogott a banya, csak láttam, és azt hiszem, ha lesz harmadik széria, akkor a kettő együtt lesz. Javíthatnának a fejlesztők végre, hogy ne késsen a hang egy-két jelenetnél, és ne kelljen olvasni. Hosszúnak hosszú, a legjobban a banya bolygóján tévedtem el, bár én laknék ott, jelentős átalakítás után a Winchester tesókkal. A vége miatt biztos lesz harmadik része, szerintem a térképet fogja a csapat kidolgozni, és Kiera küzdeni fog a benne lakó banyával. Szegény csaj, sajnálom. Tényleg! Örökölt egy felesleget, pedig csak a szülőanyját vadássza. Mi van, ha ez a banya az anyja?! O.O Nagyon meglepődnék!

Grafika: 09/10 – a bázis miatt rá kellett raknom a fényerőt
Teljesítmény: 10/10 – nem tapasztaltam semmi hibát
Történet: 08/10 – a banya felbukkanása meglepetésszerű, Kiera megismeri a banyát, de nem jut közelebb az eredeti tervéhez.


Alább tudsz üzenetet hagyni.