Megjelenés: 2011. december 2.
Fejlesztők: Blue Tea Games
Történet:
A svájci Alpokban levő kisvárosban, Bernese-ben rejtélyes hóviharok dúltak, és mire véget értek, eltűnt az összes gyerek a városból, és a detektívnek kell utánajárnia, mi történt.

Amanda szemszöge

És már megint itt vagyok, megint a mesés detektív, csak most egy hideg környezetben. Egyszer már őt is végigvittem, így volt némi fogalmam, mi hol található. A fentebb látható kastély is olyan lélegzetelállító, hogy percekig csak álltam előtte a hóesésben, még akkor is, ha előttem volt egy fehér farkas.

Azonban a történet mellett se mehetek el. A Hókirálynőt, mint történetet szerintem senkinek sem kell bemutatnom, itt azonban más történet van. Történet szerint ugyanis Hófehérkének született egy fia a Békahercegtől (elvarázsolt királyfi történet, előző játék), akit egy szörnyeteg megtámadott. A sérülései olyan súlyosak voltak, hogy az anyja azt a hírhedt almát adta neki, hogy mély álomba szenderüljön. Bár a sérülései begyógyultak, nem ébredt fel, semmilyen orvos, se gyógyító nem tudta felébreszteni őt. Hófehérke ezért az apja birodalmába vitte a fiút, és így lett belőle Hókirálynő.

A két tükör után pedig kezdődött a poén, mert a hamis tükörrel minden fagyos és rideg lett, de csak abban a jelenetben, aztán visszalépve már minden barátságosabb és melegebb volt. de egy tükrös portálon keresztül találhattam csak meg a Hókirálynőt, aki az Aranygyermek könnyét próbálta felhasználni arra, hogy a fia felébredjen. A Hamis tükör persze nem ezt akarta, hanem olyan hóvihart, ami az egész világot kiírtja. Nosza, kalapács keresést, amit Hófehérke apja rakott össze nekem, a tükröt szétbombáztam, és Hófehérke is visszatért a normális mivoltába. De a fia még mindig aludt… egészen addig, amíg Gerda, az Aranygyermek nem könnyezte meg, és minden szép és jó, mehettünk is a dolgunkra. A stáblista végén pedig ott az utalás a következő játékra, ami valahogy a Piroska és a farkas története körül fog forogni.

A bónuszban pedig még egy jóval korábbi történet, Jancsi és Juliska vár végigjátszásra. A favágónak meghalt a felesége, elvett egy újabb nőt, aki fogta a kicsiket, és éjszaka kitette őket az erdőbe. Milyen kedves nem? De így legalább megérthetjük, hogyan menthette meg Gerda Hófehérke fiát. Kivételesen most nem Jancsi, hanem Juliska került a gonosz boszi elé, így aztán kereshettünk megoldást Jancsival, hogy a csudában szabadítjuk ki az üvegkalitkából. Egyébként azonnal feltűnt, hogy Juliska hangja egy az egyben hasonlít a The Walking Dead játékból ismert Clementine-éra…

Amint kiszabadítottam Juliskát, megjelent a fogságba esett Hold istennője, aki megajándékozta a lányt a gyógyítás képességével, és minden Ezüstholdkor képes az utódjának ezt a képességét továbbadni. Így került át később Gerdára.

Szerintem

Nagyon izgalmas olyan játékokkal játszani, amik újraértelmezik a meséket, mert bár így ott marad a fejedben az eredeti történet, mégis az újat jobban szereted, mint korábban. Számomra legalábbis ez egy pozitív dolog. Negatívumként talán csak annyi, hogy mikor a tárgyak darabkáit kellett megkeresnem, nehezen akadtam rájuk, és így sajnos gyakran kellett a hintre támaszkodnom.

Grafika: 10/10 – gyönyörű, mint mindig
Teljesítmény: 10/10 – a térkép még nem interaktív, de jól látható, hol van gondom, az inventory alapból lelakatolt, és létezik ablakos mód.
Történet: 10/10 – imádom, imádom, imádom! :D

2012. 10. 12.    Amy      Blue Tea Games, Dark Parables, HOG Reviews     0 hozzászólás(ok)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük