Főoldal Amy Regények Carrd Galéria Oldal
Mysteries of the Night
Egy csippetnyi blog egy nem átlagos lány tollából.
Kihívás korlátozók

A korlátozókról

Ha a korlátozók másképp nem döntenek, nem kapod meg az értük járó pontokat a kihívás végéig, feltéve, ha nem szegted meg a korlátozást. Nincs büntetés azért, ha megszeged azt a hátráltatást, amit választottál, egyszerűen nem kapod meg az értük járó pontokat a kihívás végén.

~ * * * ~

A semmi közepén

Típus: korlátozó
Pontok: 1

A Simjeid gyakorlatilag egy tanyavilágban élnek. Mérföldekre a legközelebbi várostól és plázától. Emiatt a dolgok házhoz szállítása időbe telik. (Az Örökség kihívásban résztvevő család valójában bárhol élhet, még a belvárosban is, de az esemény apropóján úgy tesznek, mintha a semmi közepén élnének.)

Követelmények:

  • Az első nap kivételével naponta egy dolgot vásárolhatsz a katalógusból naponta. A legelső napon bármit megvehetsz, hogy a házat megalapozd.
  • Mivel sokáig tart, hogy az építési anyagokat idehozzák, minden fajtából két dolgot tehetsz le az építési katalógusból naponta. Ez annyit jelent, hogy kétkockányi padlóburkolat, két falszakasz, két tapéta, két lépcső, két ablak stb. Más szóval az építkezés korlátozódik kétegységnyire naponta. A nagyobb volumenű építkezéseket csak idővel tudod megvalósítani. Ezt a korlátozást hagyd ki az első nap, így a család már az első nap létrehozhatja az otthonukat.
  • Mivel a család a semmi közepén él, nem utazhatnak máshova taxival. Nem mehetnek fuvarral sem iskolába, sem dolgozni. A család CSAK a saját kocsijaikkal mehetnek iskolába és dolgozni. A gyerekek persze mehetnek iskolába busszal, de szükségük lesz kocsira, miután tinédzserek lettek.

Tippek:

  • Ha a Simek olyan dolgokat vesznek, mint például élelmiszer, telefon és egyebek, azok NEM számítanak bele a napi egy dolog/nap limitbe. Ha többet akarsz venni egy napon, a Simednek vásárolni kell. Emlékezz vissza, hogy az Örökségben résztvevő család nem vehet úgy holmikat, hogy azok az „Olcsó” kategória fölött vannak.
  • Ha a Simek az egyetemen vannak, a korlátozás ideiglenesen megszűnik, amíg kollégiumban, görögházban vagy egyetemi albérletben vannak.

~ * * * ~

Jól öltözött Simek

Típus: korlátozó
Pontok: 1
A családodnak érzéke van a divathoz, és ez meglátszik a személyiségükön és a megjelenésükön. Mindenki a családban a legjobbat keresi, és ragaszkodnak ahhoz, hogy saját ruhatáruk legyen.

Követelmények:

  • A család tulajdonában kell lennie fejenként egy gardróbnak, kortól függetlenül.
  •  Minden Sim, ami a családba születik, saját öltözék összeállításnak kell lennie mindennapi ruhatárra, beleértve a tipegőt, a gyereket, a tinédzsert, a fiatal felnőttet, a felnőttet és az időst. A megjelenés lehet felső és alsórész, valamint teljes öltözék. Szükséges nekik fehérnemű, pizsama és ünnepi ruha, azonban ezt csak felnőttnek kell megvásárolnod.
  • Az alapítónak és annak a felnőtt Simnek, aki a családba kerül beköltözéssel vagy házassággal, egy vadonatúj ruhát kell venned idősebb korára.
  • Az alapító és minden leszármazottja 10. szintű érdeklődéssel kell rendelkeznie „Divat” terén (vagy maximalizálni a Képző- és iparművészeti hobbit, ha fent van a Szabadidő), mielőtt megöregednének.

Tippek:

  • Már az első nap be kell szerezned egy gardróbot a Simjeidnek, mielőtt éjfélt ütne az óra aznap, mikor beköltöznek. Mikor a Sim meghal, más használhatja a gardróbját. (Így nincs igazából nyolcnál több szekrényre szükséged.)
  • Bármelyik fajta szekrény megfelel a hátráltatásnak.
  • Bármelyik Sim vehet új ruhát egy másik Simnek.
  • Az alapító és házastársa/beköltöző egy teljesen új ruhára van szüksége időskorára, mielőtt valóban megöregedne.
  • Ha egy idős költözött a családba, nem szükséges ruhát venned nekik (bár szükségük van egy saját gardróbra).
  • A családba születő Simnek teljes ruhatára kell, hogy legyen (tipegőkorától időskoráig), mielőtt tipegőkké nőnének.
  • A Simeknek NEM KELL hordaniuk a ruhákat, amiket megvettél nekik, csak vásárolj új holmit.
  • Használhatsz Maxis vagy egyedi ruhákat is.
  • Ha korábban vásároltál új ruhaneműt bármelyik kategóriából (és nem tudsz mit megvenni már), nem kell új ruhát venned az új Simeknek.

~ * * * ~

Környezetvédő

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód máris rábukkant egy termékeny területre a háza körül, ami nagyon közel van a természethez, így akár ültetésre is adhatná a fejét.

Követelmények:

  • A telkeden nem lehet 20-nál kevesebb virág az egész idő alatt. Legalább 20-at vegyél az első nap.
  • Legalább 10 fát és 10 bokrot kell venned még azelőtt, hogy az alapítód megöregedne.
  • Úgy kell mind a 10 generációt végigjátszanod, hogy egyik virág sem haldokolhat.
  • Nem fogadhatsz fel kertészt.
  • Az alapítónak és az örököseinek 10. szinten kell lennie a Környezeti érdeklődési körének (vagy maximalizálni a Természet hobbit, ha fent van a Szabadidő), idősek lennének.

Tippek:

  • A virágok elhervadhatnak, vagy elgyomosodhatnak, de nem „halhatnak” meg. A virágágyás akkor „halott”, ha bebarnultak, és az egyetlen interakció velük az, hogy „kidob”.
  • A nem örökös Simeknek nem kötelező maximalizálni a környezetvédelmi érdeküket, de az jobb, ha van miről beszélniük a házon belül.

~ * * * ~

Do it Yourself

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítódnak van egy kis fogalma arról, mit jelent önellátónak lenni a családban (vagy erősen bizalmatlan a szolgáltatások dolgozóival szemben).

Követelmények:

  • A Simjeid sosem telefonálhatnak szervizért vagy ételkihordásért.
  • Az egyetlen kivétel a családban az Adoptálás.
  • A kollégistákra is vonatkoznak ezek a hátráltatások.
  • A családban senki NEM aktiválhatja, költöztethet be vagy házasodhat egy Szervóval.
  • Az alapítónak és az utódainak 10. szinten kell lennie a Munkához való érdeklődése (vagy a Bütykölés hobbit kell maximalizálnia, ha fent van a Szabadidő), mielőtt idősek lennének.

~ * * * ~

Nemesi nyugalom

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód nagyon aggódik a család lélekjelenlétéért. Az alapító soha nem akarja látni, hogy bármi kínos dolog történjen a háztartásában.

Követelmények:

  • Mind a 10 generáción keresztül egyik tagnak sem szabad bepisilnie vagy elájulnia az erőtlenségtől.
  • A vendégekre, csecsemőkre és tipegőkre ez a korlátozás nem érvényes.
  • Azok a Simek, akik beájulnak a kajájukba, nem törik meg ezt a korlátozót.
  • Az alapítónak és az utódainak 10. szinten kell lennie a Kultúrához való érdeklődése (vagy az Irodalom hobbit kell maximalizálnia, ha fent van a Szabadidő), mielőtt idősek lennének.

Tippek:

  • Az újszülöttek és a tipegők megtölthetik a pelenkákat, vagy elájulhatnak a padlón anélkül, hogy elvesztenéd ezt a bónuszt.
  • Ha használod a Gondolkodó sapkát, megtöri a korlátozást.

~ * * * ~

Nem fél

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód nem fél kockáztatni, és szorgalmazza a kockázatvállalást, hogy mentse a család kultúráját.

Követelmények:

  • Bármelyik Simnél jelenjen meg a szerencsekártya, valamelyik lehetőség közül KÖTELEZŐ választanod. Nem ignorálhatod.
  • Ha valamilyen elektromos holmi elromlik, nem hívhatod a szerelőt, vagy befolyásolhatsz egy másik Simet, hogy javítsa meg. Az egyik családnak kell megjavítania.
  • A család nem vehet riasztót sem a házba, sem a kocsiba.
  • Az alapítónak és az utódainak 10. szinten kell lennie a Bűnözéshez való érdeklődése (vagy a Játékok hobbit kell maximalizálnia, ha fent van a Szabadidő), mielőtt idősek lennének.

Tippek:

  • Gondoskodj róla, hogy legalább az egyik tartalék örökös vagy egy örökségen kívüli családtag javítsa meg a tárgyakat.
  • Néhány elromlott tárgy nem okoz áramütést (zuhanyzók vagy vécék), ezért azokhoz lehet szerelőt hívni, vagy lehet befolyásolni mást, hogy ő javítsa meg.

~ * * * ~

El a kezekkel

Típus: korlátozó
Pontok: 2
Az alapító és bárki, aki csatlakozik a családhoz, természetfelettien erős akaraterővel rendelkezik. A Simjeid ellenállnak neked, a Sim-Istennek.

Követelmények:

  • Simenként maximum három parancsot adhatsz, naponta.
  • Ha a parancsot azért nem hajtják végre, mert valami az útjukban van, vagy hiba lép fel (a Sim nem tud felmenni a lépcsőn, mert egy másik Sim az útjában áll), újra kiadhatod ugyanazt a parancsot.
  • A parancsok akkor nem hajthatóak végre, mikor a Sim rossz hangulatban vannak, ne pazarolj.
  • Mikor kiadod a parancsot, törölheted a Sim aktuális cselekvését, valamint a saját parancsod is visszavonhatod (mint például azt, hogy a Sim tornázzon, majd mikor meggondolod magad, akkor törölheted). Máskülönben nem törölheted a cselekvést. Egy további paranccsal élhetsz a közösségi területeken, amit csak akkor használhatsz, ha hazaküldöd őket.

Tippek:

  • A parancsok, amik több Simnek szólnak, mint pl. a Vacsorameghívás, vagy Csatlakozzon, ugyanúgy parancsnak számít. A Vacsorameghívás parancs arra a Simre vonatkozik, akivel kiadtad a parancsot. A Csatlakozzon parancs pedig arra, akit meghívtak.
  • A fel nem használt parancsot nem viheted át a másik napra.
  • A parancskvóta újranullázódik a következő nap.
  • Ha egy Sim fuvart hív, és többen szállnak be, egy parancsnak számít annak a Simnek, aki kihívta a kocsit.

~ * * * ~

Szoros álláspiac

Típus: korlátozás
Pontok: 1
Ezért vagy ezért, az ország bármely részén érzik a Simek a gazdasági recessziót. A munkaerőpiac szörnyű, a munkalehetőségek pedig szűkösek.

Követelmények:

  • A Simek egyedül hétfőnként vállalhatnak új állásokat. Egyedül az első munka számít az újságból és az első a számítógépből. Amik utánuk jönnek, nem választhatóak ki. A hét többi napján nem lehet keresni, nem lehet elvállalni.
  • A Simjeid nem mehetnek magánvállalkozásokba dolgozni.
  • A Simjeid nem lehetnek felszolgálók, pultosok vagy szakácsok a közösségi területeken.
  • Az alapítónak és az utódainak 10. szinten kell lennie a Pénzhez való érdeklődése (vagy a Képző- és iparművészeti hobbit kell maximalizálnia, ha fent van a Szabadidő), mielőtt idősek lennének.

Tippek:

  • Ha egy másik munka tűnik fel egy másik Simnél (úgy, mint a főiskolai szintű munkák), elvállalhatja a munkát, ha az elsőként jelenik meg az újságban vagy a számítógépen.

~ * * * ~

Istenítsd Simjeidet

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód nagyon igényes típus, és ezt az igényességet átadja az örököseinek is. Keményen kell dolgoznod, hogy boldogok legyenek.

Követelmények:

  • Legalább egy kívánságot kell teljesítened naponta az alapítónak vagy a legfiatalabb örökösnek. Ez lehet triviális akarat, vagy egy sima vágy.
  • Az alapítónak nem lehet két pontnál több a „Kedvesség” személyisége.
  • Az alapítónak és az utódainak 10. szinten kell lennie a Játékokhoz való érdeklődése (vagy a Játékok hobbit kell maximalizálnia, ha fent van a Szabadidő), mielőtt idősek lennének.

Tippek:

  • Egyedül a legfiatalabb örököst kell csillapítania. Ha a következő generáció eléri a tipegőkort, nem kell figyelmet fordítanod az előző generációs örökös kívánságaira.

~ * * * ~

Napjaink előtt

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód ódivatú és technofób, ezért eltántorítja a családját ezektől az „új hipermodern berendezésektől”.

Követelmények:

  • A Simjeid semmit nem vásárolhatnak az Elektronikai részlegből, kivéve a régimódi pénztárgépet és a telefont.
  • Egyik családtag sem rendelkezhet személyes elektronikai holmival.

~ * * * ~

Nagyként élni

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód nagyobb, mint az élet. Az étel a király. „A testmozgás és a helyes táplálkozás mind gonosz mítoszok, mint az üvegházhatás.” – és ez az, amit az alapítód továbbad a családjának.

Követelmények:

  • Az alapítódnak normál testalkattal kell kezdenie.
  • Az alapítódnak nem lehet 5nél több pontja az Aktív rész felé.
  • Az alapítódnak a Teltségre kell beindulnia, és a Fittségnek kell taszítania.
  • Egyik Sim sem érheti el a legmagasabb fitnesz szintet, soha.
  • A családba születő Simnek el kell érnie a Teltség szintet, mielőtt felnőtté válna.
  • A családba érkező Simnek el kell érnie a Teltség szintet, mielőtt időssé válna.
  • Az alapítónak és az utódainak 10. szinten kell lennie az Ételhez való érdeklődése (vagy a Konyhaművészet hobbit kell maximalizálnia, ha fent van a Szabadidő), mielőtt idősek lennének.

~ * * * ~

Patriarchális/matriarchális

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód hisz azoknak a régi hagyományoknak, miszerint csak egy nem hozhat dicsőséget és becsületet a családba, a másik pedig nem.

Követelmények:

  • Egyedül az alapítóval azonos nemű simek vihetik tovább a családi vérvonalat.
  • Az ellenkező neműek továbbra is a család tagjai, de NEM az örökösök. Ha az alapító férfi, az örökösök mind férfiak lehetnek. Ha az alapító nő, az örökösök mind nők lehetnek.

Tippek:

  • Ha az örökös egy ellenkező nemű gyerek, addig kell gyermeket vállalni, amíg nem születik egy azonos nemű gyerek.

~ * * * ~

Egyenes út

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Bizonyos okokból kifolyólag a legtöbb elixír nem működik a családban. Egyetlen a szuper koncentrátumú tehénnövény elixírje az, ami befolyásolja, meddig élnek.

Követelmények:

  • A Simjeid soha nem használhatják az Életelixír életcél jutalmat.
  • A tehénnövény elixírje megengedett.
  • Magát az Életelixír üvegeket gyűjtheted, hogy megkapd értük a pontot.

~ * * * ~

Törekvés a nehezebb úton

Típus: korlátozó
Pontok: 2
Bizonyos okokból kifolyólag a legtöbb elixír nem működik a családban. Egyetlen a szuper koncentrátumú tehénnövény elixírje az, ami befolyásolja, meddig élnek.

Követelmények:

  • Egyik életcélpont által vásárolt holmit sem használhatják a Simjeid.
  • Egyetlen kivételt képez Re-nu-yu modja, amivel egyedül a sajtos melegszendvics életcélra állíthatod a Simed.
  • Az Életelixír üvegeket gyűjtheted, hogy megkapd értük a pontot.

Tartsd észben, ha ezt a korlátozót belevontad a kihívásodba, hogy kövesd az „Egyenes út” korlátozót, ami önmagában is egy pontot ér. A valóságban ez a két korlátozó együttesen három pontot ér.

~ * * * ~

eXtreme

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód a normálnál nagyobb telket vásárolt. Hosszútávon meg fog térülni, de a kezdés nagyon nehéz lesz.

Követelmények:

  • Az alapítódnak kötelező már felnőttként kezdenie az életét, nem lehet egyetemista.
  • Ahelyett, hogy egy 5×5-ös telekre költöznél be a kihívás elején, egy 5×6-os telket válassz. Emiatt a játékot 1500 simoleonnal kell kezdened.
  • Nem költöztethetsz be senkit a telkedre a Simed létezésének első hetében.
  • Ha megvan a Szabadidő, és ezt a korlátozót beválasztod, NEM adhatod el Mr. Humble számítógépét extra pénzért.

~ * * * ~

Igaz szerelem

Típus: korlátozó
Pontok: 2
Az alapítód úgy véli, léteznek a lelki társak. Ahelyett, hogy bárki mással állapodna meg, az alapítód és az örökösei is mind a tökéletes társat keresik, mielőtt gyermeket vállalnának.

Követelmények:

  • Az alapítód és az összes örököse csak olyan Simekkel vállalhat gyerekeket, akiknél ott van a három villám (3V).
  • Házasodhat és beköltözhet más Sim is, de az a Sim, aki a következő generációért felelős, nekik is olyan párra kell lelniük, akiknél ott van a 3V.
  • A 3V alapú kapcsolatot a vonzó tényezők alkotják, úgy, mint a parfüm, a szag vagy valamelyik ruházat. A következő generáció megalapozásához 3V kell (Mikor kiválasztod a „Próbáljanak gyereket összehozni” parancsot, ott kell lennie 3V-nak.). Később ez lecsúszhat 3V alá.

Tippek:

  • Ha valamelyik korlátozó nem befolyásolja, kihívhatod a Javasasszonyt, hogy megtaláld Simjeid igaz szerelmét. Tartsd azonban észben, hogy még így sem mindig kapod meg a 3V-os randi partnert.
  • Ha nem találod meg a 3V-os társat, változtasd meg Simed érzékenypontjait.
  • Ha az egyik Simed ufótól származik valamelyik generáció során, ez a korlátozó nem fog megtörni.
  • A női örökösök összejöhetnek olyan 3V férfiakkal, akik megfelelnek ennek a tényezőnek, de egészen addig tarthatod őket kapcsolatban, amíg nem költözteted be őket.

~ * * * ~

Szigorú családi értékek

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód személyes, etnikai vagy vallási okokból úgy gondolja, hogy megszakítani a természetes élet rendjét egy óriási hiba, ezért megtiltotta a fogamzásgátlók használatát az egész családra nézve. Az alapítód úgy érzi, hogy csak a házasság jelent biztos és stabil környezetet a gyerekek számára. A Simek csak azzal etyepetyélhetnek és vállalhatnak gyerekeket, akikkel házasságot kötöttek.

Követelmények:

  • Az alapítód legyen Családos Sim.
  • Mikor etyepetyélésre kerül sor, KÖTELEZŐ a gyermeknemzés.
  • Ha a Gyermeknemzés, mint opció nem szerepel, akkor a Simek nem etyepetyélhetnek. Ez alól két kivétel van: mikor már terhes a Sim, vagy túl idős ahhoz, hogy gyermeket vállaljon.
  • Azok a Simek, akik nem házasodtak meg, nem bújhatnak ágyba senkivel. Csakis a házasok élhetnek nemi életet.

~ * * * ~

A fizikai fittség elnöke

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód a fizikai fittség szerelmese. Ragaszkodik ahhoz, hogy a családban mindenki fitten nézzen ki.

Követelmények:

  • Az alapítód normális testalkattal kell, hogy induljon.
  • Az alapítódnak legalább öt pontban kell Aktívnak lennie.
  • A család egyik tagja sem lehet Telt.
  • Az alapító és azok a Simek, akik beházasodnak/beköltöznek, el kell érniük a Fit jelzőt, mielőtt megöregszenek.
  • A családba születő Simnek el kell érnie a Fit jelzőt, mielőtt felnőtté válna.
  • Az alapítónak és az utódainak 10. szinten kell lennie a Sporthoz való érdeklődése (vagy a Sport hobbit kell maximalizálnia, ha fent van a Szabadidő), mielőtt idősek lennének.

~ * * * ~

Hipochonder

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód a tisztaság megszállottja. Nagyon félnek a baktériumoktól és mindentől, ami nem tiszta. Ez a neurózis átterjed a család többi tagjára.

Követelmények:

  • Az alapítódnak 10. szinten kell lennie a Tisztaságának.
  • Az alapítódat a Szag kell, hogy taszítsa.
  • Minden szobában kell lennie egy csapnak (szabadon állónak, vagy pultinak), függetlenül attól, mi a szoba célja.
  • Ha a Sim bármi miatt megbetegszik (a terhesség velejáróra a reggeli rosszullét), be kell zárni magukat a szobába. Az ajtót az összes Sim számára be kell zárni. A szobában egy teljes hétig bent kell lenniük, akkor is, ha korábban felgyógyultak.
  • Akár berendezhetsz egy karantént is, ahogy szeretnéd (szóval a Simednek nem kell szenvednie).

~ * * * ~

Paranoid

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítódnak megrögződése, hogy valami nincs rendben velük. Ez a paranoia látszólag hígul a korral, de úgy tűnik, a következő generációban felerősödhet.

Követelmények:

  • Minden szobába el kell helyezned egy riasztót, egyik szoba sem kivétel.
  • Minden egyes autóba kell venned riasztót.
  • Az alapító nem aludhat addig, amíg a vendégeket haza nem zavarta.
  • Mikor a második generáció tinédzserré nő, az alapítóra nem vonatkozik a „nincsenek vendégek alvás alatt” korlát. Ez a korlát akkortól fogva a tinédzserkorú örökös dolga. Ez a korlát nemzedékről nemzedékre szál tini kortól.
  • A család nem fogadhat semmilyen korban lévő gyermeket.
  • Ha valamelyik gyereket elviszi a szociális munkát, a korlát megtörik.
  • Az egyetlen sim, aki beköltözhet/beházasodhat a családba, lesz a felelős a következő generációért. Más Simek nem csatlakozhatnak a házba.
  • Az egyetemisták nem élhetnek kollégiumban. Nem lehetnek szobatársaik, akik nem a család tagjai, vagy nem a jegyesük.
  • Az alapítónak és az utódainak 10. szinten kell lennie a Sci-fihez való érdeklődése (vagy a Tudomány hobbit kell maximalizálnia, ha fent van a Szabadidő), mielőtt idősek lennének.

~ * * * ~

Szabad mozgású szellemek

Típus: korlátozó
Pontok: 2
Az alapítód úgy érzi, hogy az elhunytaknak meg kell engednie, hogy barangolhassanak a régi házban, vagy könnyen megharagudhatnak.

Követelmények:

  • A Simek sírjait és/vagy urnáit nem törölheted, nem adhatod el, még akkor sem, ha összetörték.
  • A Simek sírjait és/vagy urnáit soha nem helyezheted a Simed eszköztárába.
  • A sírokat és/vagy urnákat olyan területen kell helyezni, ahol a szellemek szabadon bejárhatják a telket. A szellemeknek be kell tudniuk járni valamennyi szegletet, még akkor is, ha nyomot hagynak maguk után.

Tippek:

  • Ha az összes sírt áthelyezed, a szellemek automatikusan távol maradnak a házból, de ez nem töri meg a korlátot.
  • Mivel az összes sírt meg kell tartani a telkeden a 10. generációig, tartsd észben a dolgokat, nehogy feldühítsd a szellemeket.
  • Ha a színük szerint gyűjtöd a szellemeket, tartsd észben, melyik lehet bosszantó, de próbáld a legvégsőkig megtartani.

~ * * * ~

Tiszta vállalkozás

Típus: korlátozó
Pontok: 3
Az alapítód nem akar senkivel sem együttműködni, és ragaszkodik ahhoz, hogy mindenki a saját maga főnöke legyen.

Követelmények:

  • Egyik Simed sem vállalhat normális állást újságon és számítógépen keresztül.
  • Egyik Simed sem mehet magánvállalkozásba dolgozni (a családban azonban LEHET saját vállalkozás, amit a család tagjai irányítanak).
  • A Simek nem dolgozhatnak a belvárosban szakácsként, pultosként vagy csaposként.

Tippek:
A Simek csak így szerezhetnek pénzt:

  • Borravalókból
  • Iskolai díjakból
  • A vállalkozás bevételéből
  • Tárgyak eladásából (festmények, regények, randiajándékok stb.)
  • Ösztöndíjakból
  • Félévi támogatásokból a jó jegyekért
  • Örökségből

~ * * * ~

Mesemondó

Típus: korlátozó
Pontok: 1
A családod történetét el kell mesélned a világnak

Követelmények:

  • Legalább egy könyvet meg kell írni, és be kell fejeznie a generáció tagjainak úgy, hogy ő az örökös, kivéve a 10. leszármazottat. Nem számít, milyen jól vagy rosszul fogynak ezek a könyvek, vagy milyen kreatív az örökös.
  • Meg kell írnod a családod történetét.
  • Ezt a hátrányt nagyon nehéz meghatározni a merev szabályok miatt. Igazából nem lehet pontosan megmondani, milyen „történetet” írj. Ez a bónusz azoknak jutalom, akik megírják a családjuk történetét. Döntsd el magadban, az számít, ahogy te írod a történetet. Ajánlott elmenteni és feltölteni valahova a családod és a történetet legalább egyszer generációnként, de nem követelmény. Ez a része 100%-osan értelmezhető (az első részben kövesd a pontokat, bár egyértelműen lett meghatározva).

~ * * * ~

Az apokalipszis

Típus: korlátozó
Pontok: 5!
Az alapítódnak egy nukleáris katasztrófa után kell családot alapítania.

Követelmények:

  • Kövesd az Apokalipszis Kihívás szabályait.
  • Ha valamelyik opcionális korlátozót választod, továbbra is az Apokalipszis korlátait helyezd mindegyik elébe.
  • Ha sikerült „teljesíteni” az Apokalipszis Kihívást az örökségben résztvevő családoddal, megkapod az öt pontot.

~ * * * ~

Gázvezeték alattunk (Jó utat szükséges)

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Egy gázvezeték fut végig az örökségben résztvevő családod telke alatt, szóval az ásás így elég rizikós.

Követelmények:

  • Az örökségben résztvevő telken nem kereshetsz kincseket.
  • Nem építhetsz pincét.
  • Nem építhetsz medencét.
  • Ha egy kutya ás egy gödröt, nem töri meg ezt a korlátozást.

~ * * * ~

Kultúrák találkozása (Jó utat szükséges)

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Az alapítód igazán azt akarja, hogy a családja egy olvasztótégely legyen, ami egybefoglalja a világ összes kultúráját… ők csak kedvelik más kultúrák embereit. Akárhogy is legyen, ne érdekeljen a helyiekkel való randevú vagy házasság.

Követelmények:

  • A Simjeid csakis olyanokkal randizhatnak, házasodhatnak, költöztethetnek be, akiket a vakáció során ismert meg. Nem olyanokkal randizhatnak, házasodhatnak, költöztethetnek be járókelőt, NPC-t vagy irányítható Simeket a helyi szomszédságból.
  • A Simjeid csakis olyanokkal randizhatnak, házasodhatnak, költöztethetnek, akiknek különbözik a bőrszínük, hajszínűk, szemszínűk ÉS más az életcélja.
  • A Simjeid barátkozhatnak, kirándulhatnak és partizhatnak a helyi Simekkel.

~ * * * ~

Nemzetközi zűrzavar (Jó utat szükséges)

Típus: korlátozó
Pontok: 1
A nemzetközi színtér elég csúnya lett. A legnépszerűbb úti célok sem olyan biztonságosak, mint régen.

Követelmények:

  • Csak azok a Simek mehetnek el nyaralni, akiknek 10. szintű a testfelépítése

~ * * * ~

Veszélyzóna (Szabadidő szükséges)

Típus: korlátozó
Pontok: 1
Amikor egy Sim eléri a Zónát a hobbijában, nem szüntetheted meg az interakciókat semmilyen ok miatt. Meg kell várnod, amíg magukból befejezik.